Info: Inschrijving & Administratie

Bijkomende info – openingsuren tijdens de zomervakantie:

JULI (periode 01/07 tot 05/07)

Ma 01/07 – Di 02/07 – Do 04/07 telkens van 9.00 u – 16.00 u

Woe 03/07 en Vrij 05/07 telkens van 9.00 u – 12.00 u

AUGUSTUS (periode 19/08 tot 30/08)

Vanaf Ma 19/08 tem 29/08: elke ma, di, do en vrij van 9.00 u – 16.00

Elke woe van 09.00u  – 12.00 u en op vrij 30/08 van 9.00 u – 12.00 u

Heb je gekozen om jezelf bij ons atheneum in te schrijven? Super!

Dan vind je op deze pagina alle verdere informatie! Zowel administratieve aspecten (inschrijvingsformulier) als meer praktische zaken (zoals schoolrekeningen, bestellingen van juiste boeken,…) komen hier aan bod.

Voor specifieke info over inschrijving/administratie op deze pagina kan u alvast sneller doorklikken in onderstaande opsomming.

1. VOLZETVERKLARINGEN? 

2. WAT HEB JE NODIG? 

3. BESTELLING BOEKEN?

4. LAPTOP?

 

ALGEMENE INSCHRIJVINGEN SCHOOLJAAR 2024-2025

Werkwijze: Vanaf maandag 15 april 2024 kan u op deze pagina de link vinden naar de inschrijvingsregistratie (digitale vragenlijst). Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld, ontvangt u – wanneer uw gegevens zijn verwerkt – van ons een bevestigingsmail dat u bent ingeschreven.

Opgelet: Het is belangrijk dat u onderstaande documenten (zoals ICT-protocol, smartschooldeontologie, schoolreglement,…) even op voorhand heeft doorgenomen vooraleer u verder doorklikt naar het inschrijvingsformulier. Aangezien u zal worden gevraagd deze documenten goed te keuren tijdens het inschrijven, vergemakkelijkt dit het inschrijvingsproces.

Voorlopig zijn enkele van deze documenten indicatief voor schooljaar 2023-2024. Een update volgt.

1. Schoolreglement (2023-2024)

2. Smartschooldeontologie 3. ICT protocol 4. Engagement betaling 5. CLB consulenten

>>> KLIK HIER VOOR DE INSCHRIJVINGSREGISTRATIE <<<


Heeft u echter nog (praktische) vragen? Of vragen over een inschrijving in het huidige schooljaar? Contacteer hiervoor ons secretariaat via 054/33.26.93 of via atheneum@kaninove.be


Volzetverklaringen?

Onze school kent een gezonde en sterke groei de laatste jaren. Ons team bewaakt hierbij dat elke leerling de juiste begeleiding en voldoende aandacht krijgt die nodig is voor een aangename en leerrijke schooltijd.

Daarom wordt er gewerkt met een volzetverklaring (bij inschrijvingen) voor verschillende klassen/richtingen om deze kwaliteit binnen ons atheneum te kunnen blijven uitdragen.

SCHOOLJAAR 2024-2025 

Volzetverklaringen 3de jaar (2de graad, 1ste leerjaar)

Finaliteit DoorstroomDubbele FinaliteitFinaliteit Arbeidsmarkt
3 NATUURWETENSCHAPPEN
VOLZET (21)
3 BEDRIJF EN ORGANISATIE
Volzet vanaf 42 leerlingen
3 ORGANISATIE EN LOGISTIEK
Volzet vanaf 32 leerlingen
3 ECONOMISCHE WETENSCHAPPEN
VOLZET (48)
3 MAATSCHAPPIJ EN WELZIJN
Volzet vanaf 32 leerlingen
3 ZORG EN WELZIJN
VOLZET (16)
3 HUMANE WETENSCHAPPEN
Volzet vanaf 48 leerlingen
3 ARCHITECTURALE EN BEELDENDE KUNSTEN
VOLZET (15)
3 MODERNE TALEN
Volzet vanaf 24 leerlingen

Volzetverklaringen 4de jaar (2de graad, 2de leerjaar)

Finaliteit DoorstroomDubbele FinaliteitFinaliteit Arbeidsmarkt
4 NATUURWETENSCHAPPEN
Volzet vanaf 21 leerlingen
4 BEDRIJF EN ORGANISATIE
Volzet vanaf 42 leerlingen
4 ORGANISATIE EN LOGISTIEK
Volzet vanaf 32 leerlingen
4 ECONOMISCHE WETENSCHAPPEN
Volzet vanaf 24 leerlingen
4 MAATSCHAPPIJ EN WELZIJN
Volzet vanaf 32 leerlingen
4 ZORG EN WELZIJN
Volzet vanaf 16 leerlingen
4 HUMANE WETENSCHAPPEN
Volzet vanaf 48 leerlingen
4 ARCHITECTURALE EN BEELDENDE KUNSTEN
Volzet vanaf 15 leerlingen
4 MODERNE TALEN
Volzet vanaf 24 leerlingen

Volzetverklaringen 5de jaar (3de graad, 1ste leerjaar)

Finaliteit DoorstroomDubbele FinaliteitFinaliteit Arbeidsmarkt
5 HUMANE WETENSCHAPPEN
Volzet vanaf 24 leerlingen
5 COMMERCIËLE ORGANISATIE
Volzet vanaf 21 leerlingen
5 ONTHAAL, ORGANISATIE & SALES
Volzet vanaf 36 leerlingen
5 BEDRIJFSWETENSCHAPPEN
Volzet vanaf 24 leerlingen
5 GEZONDHEIDSZORG
Volzet vanaf 16 leerlingen
5 BASISZORG EN ONDERSTEUNING
Volzet vanaf 16 leerlingen
5 WELZIJNSWETENSCHAPPEN
Volzet vanaf 21 leerlingen
5 OPVOEDING EN BEGELEIDING
Volzet vanaf 32 leerlingen

Volzetverklaringen 6de jaar (3de graad, 2ste leerjaar)

Finaliteit DoorstroomDubbele FinaliteitFinaliteit Arbeidsmarkt
6 HUMANE WETENSCHAPPEN
Volzet vanaf 48 leerlingen
6 COMMERCIËLE ORGANISATIE
Volzet vanaf 21 leerlingen
6 ONTHAAL, ORGANISATIE & SALES
Volzet vanaf 36 leerlingen
6 BEDRIJFSWETENSCHAPPEN
Volzet vanaf 24 leerlingen
6 GEZONDHEIDSZORG
Volzet vanaf 16 leerlingen
6 BASISZORG EN ONDERSTEUNING
Volzet vanaf 16 leerlingen
6 OPVOEDING EN BEGELEIDING
Volzet vanaf 16 leerlingen

Volzetverklaringen 7de jaar (3de graad, 3de leerjaar)

Enkel van toepassing voor richtingen BSO
7 KANTOOR
Volzet vanaf 18 leerlingen
7 KINDERZORG + 7 ZORGKUNDE
Volzet vanaf (samen) 16 leerlingen

SCHOOLJAAR 2023-2024 

Info voor lopend schooljaar 2023-2024 - Klik hier

Wat heb je nodig om in te schrijven?

Om onze (jaarlijkse) inschrijvingen vlot te laten verlopen, voorziet onze school een digitaal inschrijving. De uitleg over deze werkwijze vindt u bovenaan deze pagina. Voor concrete informatie over onze school en over de verschillende studierichtingen verwijzen we u ook graag naar andere tabbladen op deze website.

Heeft u nog (technische) vragen? Geen enkel probleem. U kan ons altijd contacteren op 054/33.26.93 of via atheneum@kaninove.be.


Boeken bestellen?

Deze informatie geldt voor schooljaar 2024-2025.

Onze school werkt samen met STUDIESHOP  waar de boekenpakketten per richting kunnen worden besteld. Hiervoor kunnen ouders zelf een account aanmaken en onze school selecteren.

De flyer met extra uitleg vinden jullie alvast hier.


Laptop?

Deze informatie geldt voor schooljaar 2024-2025.

Een laptop op school: waarom?

Eigentijds lesgeven’ betekent onder andere dat we tijdens het lesgeven gebruik maken van de mogelijkheden die hedendaagse technologie ons biedt.

Die mogelijkheden zijn erg veranderd vergeleken met de tijd dat de huidige volwassenen zelf op de schoolbanken zaten. Meer en meer lessen vragen dat een leerling 1 op 1 met een apparaat werkt, toegang krijgt tot internet, eigen bestanden in de Cloud opslaat of specifieke apps en programma’s gebruikt. Naast boeken en andere benodigdheden, kan ook een gepersonaliseerde schoollaptop de leerling ondersteunen bij het leren. Daarnaast biedt dat toestel heel wat mogelijkheden voor planning, organisatie, samenwerking, vermindering van kopieerkosten, … Hierdoor zijn er meer kansen om de vaardigheden voor de 21ste eeuw in te oefenen en onze leerlingen zo voor te bereiden op de uitdagingen van de hedendaagse, snel veranderende maatschappij.

Onze leerlingen en leerkrachten gebruiken hetzelfde toestel. Dit toestel kan zowel op school als thuis gebruikt worden.

De school verwacht dan ook dat elke leerling de schoollaptop aankoopt of huurt via onze externe partner SignPost. Zij stellen hiervoor een webshop ter beschikking. Eigen laptops zijn niet toegestaan op onze school.

Signpost zal garant staan voor de aankoop/huur en de mogelijke toekomstige reparaties. Toch zal de school steeds het eerste aanspreekpunt blijven bij problemen om het onze leerlingen zo makkelijk mogelijk te maken. Meer informatie over garantie en reparatie vind je in de laptopbrochure die je ontvangt bij inschrijving.

Wat is een schoollaptop?

Met een schoollaptop bedoelen we: een laptoppakket voor de leerling. Het laptoppakket dat we je aanbieden bevat volgende items:

  • Een betrouwbare schoollaptop
  • Installatie van de benodigde software en de bijhorende licenties
  • Een sleeve of beschermhoes voor de schoollaptop
  • Verzekering van de schoollaptop
  • Garantie op de schoollaptop
  • Ondersteuning op de schoollaptop